تامیین کننده مصالح ساختمانی آجر

توضیحات انواع آجر | آجر نما | آجر نما نسوز | آجرنسوز نما

تامیین کننده مصالح ساختمانی آجر

توضیحات انواع آجر | آجر نما | آجر نما نسوز | آجرنسوز نما

۱

تعریف آجر نما

آجر نما چیست؟ آجر یکی از مصالح ساختمانی است که از دیرباز مورد کاربرد بوده  است. مصرف آجر نما به عنوان مصالح ساختمانی در ایران سا بقه باستانی دارد. آجر بنا به عقیده برخی از باستان شناسان به ده هزار سال پیش می رسد.در ایران بقایای کوره های سفال پزی و آجر پزی در شوش و سیلک کاشان که تاریخ آنها به هزاره چهارم پیش از میلاد می رسد پیدا شده است. همچنین نشانه هایی از تولید و مصرف آجر در هندوستان به دست آمده که حاکی از سابقه شش هزار ساله آجر داخل آن کشور است وازه آجر بابلی و نام خشت هایی بوده که بر روی آنها منشورها قوانین و نظایر آنها را می نوشتند گمان می رود اولیه بار از پخته شدن خاک دیواره ها و کف اجاق ها به پختن آجر پی بنده اند .در حال حاضر با توجه به بالا رفتن غلظت جمعیت و ساخت بناهای چندین طبقه استفاده از آجر در اسکلت این نوع ساختمان ها مقدور نیست و از استخوان بندی های فلزی یا بتنی استفاده می شود؛ ولی از آجر برای نماسازی استفاده می شود و یا در قسمتی از سالن و سایر فضاها آجر را بطور نمایان بکار می برند. ۵۰۰۰ سال است که آجر ساخته شده از خاک رس به کار می رود. فصیح اول بار، آن را برای ساختن شهرهایی در بین النهرین و دره سند در پاکستان به کار بردند. در ابتدا، برای درست کردن آجر، مردم گل رس و کاه را، با لگد کردن آن ها، مخلوط می کردند. آنگاه، مختلط آماده شده را در قالب های مستطیلی می ریختند و در آفتاب می پختند. آجری که درون آفتاب پخته شده حیات نمی توانست بدون کاه خودش را نگه دارد.

 

برای خواندن ادامه مطلب لطفا روی ادامه مطلب بروید

 

 

 سرانجام، آدم بابل، آشور و مصر باستان دریافتند که با گداختن رس تنها آجرهایی به دست می آید که محکم تر و در برابر هوا مقاوم تر است.در ادوار باستان در کناره رودهای دجله و فرات و پس از طغیان آنها مقدار زیادی گل و لای کنار سطح زمین رسوب می کرد. این رسوبات که دارای چسبندگی خاص بودند و پس از اینکه در اثر تابش خورشید آب گل و لای آنها تبخیر می شد ترک هایی به وجود می آمد که لای خشک به صورت مکعب های نامنظم در می آمد به صورت ملات جهت دیوارهای گل چینه ای درون آن روزگار مصرف می شد. در قدیم درایران هر جا سنگ کم بوده و خاک خوب هم در دسترس بوده است آجر پزی و مصرف آجر معمول شده است .


انواع آجر نسوز ، آجر لعابی ، آجر پلاکی ، آجر دوغابی آجر 10 سوراخ ، آجر سوراخ دار ، آجر نما اصفهان ، آجر پلاک ، آجر 3 سانتی ، آجر قرمز ، قیمت آجر، آجر عراقی ، آجر سوله ،آجر گلبهی ، آجر رنگی ، آجر شاموتی ، آجر صنعتی ، آجر نسوز صنعتی ، آجر 3 گل ، آجر قزاقی ، آجر سنتی ، آجر کف فرش ، آجر بهمنی ، آجر زرد ، آجر لعابی ، آجر لعابدار ، آجر فیروزه ای ، آجر مدرسه ای ، آجر یزد ، آجر سفال ، تیغه سفال دیواری ، بلوک سقفی ، سفال سقفی ، سفال 40 فوم دار ، سفال فوم دار ، سوفال و آجر قرمز آجر گلبهی آجر پلاک آجر کارتنی آجر دوغابی آجر نسوز آجر لفتون آجر ده سوراخ آجر ده سوراخ آجر 10 سوراخ آجر اصفهان آجر قزاقی آجر سنتی، آجر 5 سوراخ را از بهترین کارخانه آجر اصفهان تهیه کنید.

 

نظرات  (۱)

۱۶ آبان ۰۰ ، ۲۲:۰۳ میلاد علی پور

عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی